trečiadienis, rugsėjo 16, 2020

Šilėnų Pažintinis Takas Slepia Gatvinį Kaimą Ir Nuostabią Gamtą

Šilėnai, tai mūsų jau seniai atrastas įstabus kaimelis. Keliauk su augintiniu ten pirmą kartą lankėsi dar 2017 metais, kai jis nebuvo toks populiarus ir atnaujintas.

Šią vasarą nusprendėme pažiūrėti kokie buvo padaryti pakeitimai ir kodėl ten traukia tiek daug lankytojų.

Senas Šilėnų pažintinis takas ir jo atnaujinimai

Senais laikais Šilėnų pažintinis takas buvo labiau gamtinis, su mažiau atrakcijų ir patogumų lankytojui. Tuo metu buvo sunkiau jame orientuotis ir teko nuolat žvalgytis nuorodų, kad kažkur nenuklystume. Tada sutikome vos keletą žmonių ir ramiai galėjome piknikauti ant piliakalnio šalia regyklos.

Dabar einant taku buvo sutvarkyti laipteliai, jei gerai pamenu tai dar ir papildomų įrengta, atsirado įvairių atrakcijų, begalės stendų su nuorodomis ir net įsikūrė kavinukė. Visgi vis tiek sutikome pasiklydusių žmonių, kurie nerado pro kur išvažiuoti.

Kai lankėmės pirmąjį kartą Šilėnai turėjo nediduką apžvalgos bokštą, kuris slėpė nuostabų, įvairiai išrangytomis šakomis medį. Dabar senojo apžvalgos bokšto nelikę, bet šalia tos vietos vis dar slepiasi paslaptingas medis. Nors takelis iki jo jau ne toks matomas, akylai stebintis aplinką žmogus atkreiptų dėmesį ir įžiūrėtų vingiuojantį takeliuką link jo.

Kiek laiko pareikalaus Šilėnų kaimas?

Pažintinis Šilėnų takas driekiasi apie 6 km. ir eina ratu, tad tikrai grįšite į ten pat iš kur pradėjote. Juo galima eiti tiek savomis kojomis, tiek minti dviratį. Tiesa su dviračiu bus keletas sunkių vietų, kur teks varytis jį į kalną, tačiau tai gali tapti puikiu nuotykiu.

Šilėnuose praleisite apytiksliai 3 valandas, tačiau jei sustosite pikniko ar kavinėje - užtruksite ilgiau. Ten geriausia vykti nusiteikus neblogam pasivaikščiojimui, nes teks kopti į kalnelius, eiti mišku, ragauti stebuklingo vandens bei, jei esate pakankamai drąsus, pamirkyti kojas upėje.

Šilėnai pirmąkart paminėti istoriniuose šaltiniuose 1500-aisiais metais kaip kunigaikščio Aleksandro Jogailaičio dovana Vilniaus kapitulai (dabartinei Vilniaus arkivyskupijai). Tai itin senas gatvinis kaimas išsaugojęs savo natūralumą iki šių dienų. Jis slepia daug istorijų ir legendų, tad būtinai aplankykite Šilėnus ir stenduose susipažinkite su kaimelio istorija.

Kur randasi garsieji Šilėnai ir kaip man ten patekti?

Šilėnai randami labai lengvai, tereikia turėti navigaciją. Ten įrašykite Šilėnai (mes naudojome Google maps ir Waze) ir kuo puikiausiai būsite nunaviguoti iki aikštelės prie bažnyčios. Ten palikite automobilį ir sekite take esančias nuorodas. Šilėnų pažintinis takas suka ratu, tad grįšite ten iš kur išėjote.

Taku galima eiti į abi puses, tačiau daugelis žmonių atskaitos tašką renkasi dešinę bažnyčios pusę. Mes bandėme eiti iš abiejų pusių ir mums vienodai patiko. Pirmą kartą, kai dar nebuvo nuorodų pradėjome iš dešinės, šį kartą pasukome kairėn. Visgi rekomenduoju pradėti nuo dešinės, nes ten esančios kai kurios atrakcijos yra sudėliotos keliautojams einant būtent iš ten. Pradėję žygį nuo kairės pusės, galite praleisti keletą įdomybių, nes pavėluotai prieisite stendus.

Šilėnai gali nustebinti ne tik gamta

Šilėnų kaimas tapo šių metų garsenybe ir jau nuo ankstyvo pavasario ten plūdo jūros žmonių. Ką jau ten jūros, visi vandenynai. Žinoma tuo naudojasi ir kiti Lietuvos piliečiai, kurie savo džiaugsmą lankytojų gausa išreiškia automobilių aikštelėje, dėžėje palikdami visai mažyčius katinėlius. Mes visai atsitiktinai juos radome, jei ne tai neaišku kiek laiko jie dar būtų ten lindėję.

Ieškojome šiukšlinės, (kurių beje parke nėra) ir vietoj jos aikštelėje radome keturis kačiukus. Gerai, kad prieš mesdami į "šiukšlių dėžę" savo kakučius, pažiūrėjome. O ten pasirodo miauksinti šiukšlinė. Geriems žmonėms įsiūlėme vieną kačiuką toje aikštelėje, apskambinome visas prieglaudas - niekas neturėjo vietos. Kai pagaliau radome kas juos sutiktų priglausti kol ras namus, nuėjome atsivaryti automobilio. Kol grįžome, kačiukus jau buvo paėmusi geraširdė moteris, apie kurią sužinojome iš vienos prieglaudos. Tai ačiū jai ir tikiuosi kačiukai rado gerus namus!

Būkime atsakingi keliautojai ir nemėtykime ne tik šiukšlių bet ir gyvūnų :)

Gal turite pasiūlymų ar norėtumėte, kad pirma patikrintume kokybę ir patogumą vietoj Jūsų? Sakykite! Man parašyti galite čia. Taip pat mus galite sekti Instagrame. Jei norite atrasti naujas vietas patys, tačiau nežinote kaip sužinoti kur galima lankytis su augintiniu rekomenduoju sekti Draugiški gyvūnams.