antradienis, birželio 06, 2017

Karmazinų Pažintinis Takas

Keliauk Su Augintiniu ekspertė foksė lipa laiptais Karmazinų pažintiniame take.
Pagaliau į Lietuvą pasibeldė šiluma. Žalia spalva kas ryt pasitinka kiekvieno akis ir vis gražėjantys medžiai puošia miestus ir kaimus spalvotais žiedeliais. Saulė nuolat kviečia į lauką ir apdovanoja šiltais spinduliais. Pagaliau galime visi paslėpti savo žieminius rūbus ir pradėti talpintis į vasarinius. Mes lygiai taip pat kaip ir visi išsitraukėme savo vasarinius rūbus, susipakavome daiktus ir išsiruošėme pažindintis su gražiąja Lietuva.  Keliauk su Augintiniu šį kartą aplankė  Karmazinų pažintinį taką, esantį netoli Dūkštų.

Toje atkarpoje ne vienas ir ne du pažintiniai takai, todėl bandėme išsirinkti vieną ar kelis, kad užtektų ir dienos laiko ir jėgų juos įveikti. Paskaičius internete paaiškėjo, kad Karmazinų pažintinis takas turėtų puikiai atitikti mūsų lūkesčius, nes tęsiasi 4 km ir nėra sudėtingas. Ką mes pamiršome patikrinti, tai būtent kaip tas takas eina ir neapsvarstėme karščio aspekto.

Taigi išsiruošėme į kelią. Važiavome keliese ir netgi automobilyje turėjome du augintinius. Karmazinų pažintinis takas prasideda keliose vietose. Jei važiuojate nuo Vilniaus tai pamatysite kairėje pusėje ženklą "Pažintinis Karmazinų takas", galite sukti ten ir pavažiavę smėlėtu keliuku rasite aikštelę, ten taip pat bus keletas ganėtinai didelių (čia mano asmeninė nuomonė pritaikyta pagal mano automobilį ir jo standartus) duobių, tad neskubėkite. Aš rekomenduoju, prie to ženklo nesukti ir dar truputėlį pavažiuoti tiesiai iki miestelio (Dūkštų), kur visai netoli bažnyčios kairėje pusėje taip pat pamatysite ženklą rodantį į Karmazinų Pilkapį. Šai ten ir sukite. Pavažiavę ganėtinai neblogu žvyrkeliu rasite aikštelę ir tako pradžią. Taip pat pamatysite ne vieną pilkapį. Šiuo keliu teks paėjėti truputėlį tolėliau, tačiau nenusivilsite.

Didžiąją laiko dalį kol eisite taku, būsite miške arba prie upės, todėl nepamirškite purškalo nuo uodų ir erkių, nes kitaip jie išsiurbs jūsų kraują. Taigi pati pradžia yra prie Karmazinų pilkapio, kur pamatysite gražiai įrengtą stovyklavietę ir vieteles ramiai praleisti dieną. Laužavietės ir pavėsinės skirtos visiems ir laisvai prieinamos, tik nepamirškite, kad ten vis dėl to bus vaikštančių žmonių ir jeigu esate su augintiniu, turėsite jį laikyti arčiau savęs, kad neišgąsdintų vaikų ar kitų suaugusiųjų.

Visą kelią jus lydės ženklai ir rodyklės, tad tikrai nepasimesite. Karmazinų pažintinis takas taip pat siūlo atskirus sveikatingumo takus moterims ir vyrams, tad galėsite ir juos praeiti. Mes nėjome, ėjome tik pagrindiniu taku. Pradžioje eisite mišku, tada 1.5 km palei upę. Eidami vis rasite informacinius stendus apie tai ką matote ir pilkapių bei upės mitologiją. Vienoje vietoje teks kopti 60 m laiptais į kalną, bet galėsite pamatyti gražių vaizdų ir apžvalgos aikštelėse įsiamžinti su mišku ir Nėrimi. Čia atsiveria Didžioji Velniakampio kilpaUžkopę į kalną prieisite kryžkelę su ženklais. Ten galėsite rinktis ar eiti iki ežero ar grįžti į pažintinio tako pradžią. Grįžtantiems į tako pradžią, nuoširdžiai rekomenduočiau eiti tuo pačiu keliu atgal, ypatingai karštą vasaros dieną. Kodėl? Nes turėsite eiti žvyrkeliu, kuriuo nuolat pro jus važiuos automobiliai ir dusins keliamomis dulkėmis. Labai ne koks jausmas.

Mes aišku  rinkomės dar ir nueiti iki ežero, taip pat eiti reikėjo žvyrkeliu tik į pakalnę. Eiti buvo lengva, tik priėjus dar vieną kryžkelę mus suklaidino sodyba, panašu kad ne tik mus. Matėme ir daugiau tokių "pasimetėlių". Jums nereikia į jokią sodybą, tad nemeskite kelio dėl kelelio. Ežerą rasti taip pat nesunku, tik ten gan ankštoka. Jei norite įsitaisyti ilgesniam laikui, rekomenduoju atvykti kuo anksčiau. Visumoje mes nuėjome neaišku kiek, bet tikrai tarp 15 - 20 km. Takas iš tiesų yra 6 km ir tokiems ėjikams kaip mums buvo ganėtinai varginantis, labiausiai turbūt dėl saulės ir ėjimo žvyrkeliu,

Gal turite pasiūlymų ar norėtumėte kad pirma patikrintume kokybę ir patogumą vietoj Jūsų? Sakykite! Man parašyti galite čia arba į VeidaknygęTaip pat mus galite sekti Instagrame. Jei norite atrasti naujas vietas patys tačiau nežinote kaip sužinoti kur galima lankytis su augintiniu rekomenduoju sekti Draugiški gyvūnams.