trečiadienis, rugpjūčio 16, 2017

Prienai

Vasara yra atostogų ir kelionių metas. Keliauk Su Augintiniu ir mūsų šuo ekspertė taip pat išvyko paatostogauti. Aplankėme daug vietų bet dabar papasakosiu apie Prienus. Tai toks nedidelis miestelis su beveik 10 tūkstančių gyventojų, įsikūręs apie 40 km nuo Kauno. Prienai tai labai gražiai sutvarkytas miestelis, bent jau tos vietos kur mums teko pabuvoti (vietomis trūksta šaligatvių, bet ką jau darysi). Mes buvome apsistoję šalia Prienų esančioje sodyboje "Rojaus kampelis" apie kurią galite paskaityti kitame keliauk su augintiniu įraše. Pačiuose Prienuose kelionės metu laukė trys objektai - Mačiūnų piliakalnis, Prienų dvaras ir Prienų centrinė aikštė - Laisvės aikštė.

Mačiūnų piliakalnis

Prienų piliakalnis pasitiko su patogia aikštele parkavimuisi ir gražiais mediniais laiptais į viršų. Tačiau šis piliakalnis turbūt labiau kalnelis. Ant kurio net sunku apsisukti keliems žmonėms. Visgi Keliauk Su Augintiniu pasidžiaugė šia gražia vieta, nes ten atsiveria  gražus Prienų vaizdas ir galite pasidaryti visai nieko nuotraukų, bei pažiūrėti kaip žmonės gyvena ir pamatyti jų kiemą. Mačiūnų piliakalnis jus sugaišins daugiausiai dešimt minučių ir galėsite judėti toliau. Taip pat jį labai nesunku rasti, aikštelė ir didelis medinis ženklas yra visai šalia kelio kylant į kalniuko viršų, besibaiginėjant Prienams.

Piliakalnis yra įtrauktas į Lietuvos Kultūros paminklų sąrašą ir pripažintas valstybės saugomu. Pats Lietuvos Respublikos kultūros ministras pripažino išleisdamas įstatymą! Saugoma teritorija yra net 3 ha, nors iš pažiūros piliakalnis atrodo visai mažytis. Spėjama kad jo klestėjimo laikotarpis buvo  I - II tūkstantmečio pradžioje.

Prienų dvaras

Prienų dvaras yra netoli Prienų tilto, ant Nemuno kranto. Pastatytas XX a. pradžioje. Šalia turi parką su tvenkiniais. Kadaise buvęs galingas ir didelių plotų dvaras prarado didžiąją dalį savo žemių ir pastatų. Žmonės ten statėsi namus ir ardė liekanas, Nemunas plovė krantus. Išliko tik senas ir sugriuvęs pastatas. Tai Prienų malūnas, kadaise buvęs gražus ir pajėgus. Žlugus malūnui ten įsikūrė viešbutis, tačiau nuo 1995m. baigėsi visos veiklos ir pastatas buvo paliktas likimo valiai. 2005 metais malūno liekanos buvo įtrauktos į Kultūros paveldo registrą ir pastatas perduotas Nemuno kilpų regioninio parko direkcijai. Kuri rekonstravo viešbučio priestatą ir ten įrengė Nemuno kilpų regioninio parko lankytojų centrą.

Visai įdomu apeiti malūną aplink (malūno pastatą, malūno su sparnais nepamatysite) ir įsivaizduoti kaip viskas vyko ir galėjo atrodyti anksčiau. Už nugaros rasite ir kriokliuką, apaugusį ir nestiprų, bet verta pamatyti.

Prienų centrinė aikštė - Laisvės aikštė

Atvažiavome į centrą ir mus pasitiko rėkianti  moteris, bandanti iškviesti greitąją pagalbą kažkokiam vyrui, gulinčiam prie suoliuko. Jai nelabai kaip sekėsi ir man buvo gaila operatorės, nes ta moteris pastoviai šaukė ir matomai nesugebėjo suprasti kaip veikia bendrasis numeris 112. Galiausiai atvažiavo greitoji ir išsivežė vyrą. Kol jie ten šūkčiojo mes nuėjome pasigrožėti gražia bažnyčia ir sutikome daug vaikų. Prienuose labai populiaru važinėti paspirtukais. Taip pat Prienai yra visai nedraugiški gyvūnams (bent jau ten kur buvome mes). Norėjome nueiti kur nors pavalgyti, bet buvo atsakyta kad gyvūnai (šuo) nepriimami. Todėl likome nevalgę ir varėm atgal į savo sodybą.

Prienai daugiau nelabai ką turėjo pasiūlyti, net pasitelkus Google pagalbą.  Nors vaikščiodami aplink radome gražiai dekoruotas duris vaikų delnais. Atrodė lyg vaizdas iš siaubo filmo! Norite pamatyti? Parašykite man. Ir nepamirškite, kad kelionės į mažus miestelius turėtų būti integruojamos su kitomis vietomis ir užsiėmimais.

Gal turite pasiūlymų ar norėtumėte kad pirma patikrintume kokybę ir patogumą vietoj Jūsų? Sakykite! Man parašyti galite čia arba į VeidaknygęTaip pat mus galite sekti InstagrameJei norite atrasti naujas vietas patys tačiau nežinote kaip sužinoti kur galima lankytis su augintiniu rekomenduoju sekti Draugiški gyvūnams.